Violemi - The Slave of Delusion

okładka
Info
Czas trwania: 55 min.
Rok wydania: 2010
Kompozytor/Muzyk: Paweł Pudło

STRESZCZENIE:
W królestwie odciętym od reszty świata, otoczonym pasmem gór i gęstwiną lasów, życie toczy się szczęśliwie i dostatnio. Świadoma decyzja pierwszych mieszkańców, aby uniemożliwić wszelki dostęp z zewnątrz przyniosła z upływem czasu zamierzony rezultat: w królestwie tym, zwanym Arstonaroth, nikt już nie wspomina dawnych czasów, naznaczonych krwią, niewolą i cierpieniem, czasów wojen i walk o władzę absolutną.

Przez prawie pięćset lat rządy w Arstonaroth sprawuje ród Ottarchów – rządy mądre, sprawiedliwe, oparte na tradycji. Nieoczekiwana zbrodnia burzy jednak istniejący porządek – gdy król ginie z ręki syna, a tron obejmuje jego córka, Violemi, w królestwie nic już nie jest takie jak dawniej...

INFORMACJE OGÓLNE:
Violemi – The Slave of Delusion to epicka opowieść o dojrzałości i odpowiedzialności oraz związanych z nimi trudnych wyborach. Utrzymana w stylistyce legendy, wyróżnia się także nowatorską formą – łączącą elementy opery, musicalu i symfonicznej muzyki filmowej. Świat Arstonaroth, budowany słowem, jest doskonałym tłem dla emocji głównych bohaterów, budowanych za pomocą motywów muzycznych. Porywająca historia, którą dzięki muzyce za każdym razem można odkrywać na nowo.

Ten niezależny, niskobudżetowy projekt, został zrealizowany przy udziale szerokiego grona osób. Oś projektu stanowił autor muzyki – kompozytor Paweł Pudło, będący także producentem nagrań i koordynatorem całości. Opowieść i teksty utworów zostały napisane przez Annę Osowską. Pozostałe osoby były zaangażowane w prace związane z nagraniami (muzycy i ekipa techniczna), realizacją dźwięku oraz oprawą graficzną.

KONCEPCJA PROJEKTU:
Pomysł realizacji projektu narodził się w trakcie postprodukcji poprzedniego przedsięwzięcia, jakim było Dead End Symphony - Symfonia No. 1. Inspiracją do skomponowania tej symfonii był film Batman Dead End (reż. Sandy Collora), a impulsem była chęć zaprezentowania możliwości kompozytorskich i produkcyjnych. Praca nad symfonią uzmysłowiła kompozytorowi, że chciałby się zmierzyć z większym projektem, w którym muzyka byłaby podstawowym środkiem przekazu fabuły i emocji. Tak narodził się pomysł formy, łączącej elementy opery, musicalu i symfonicznej muzyki filmowej. Efektem jest godzinny swoisty koncept-album, w którym historia opowiedziana jest za pomocą słów i muzyki.


DO KOGO JEST SKIEROWANY:
Sięgnięcie do różnych gatunków muzycznych i użycie instrumentów orkiestrowych, zaangażowanie wokalistów rozrywkowych, a w warstwie tekstowej połączenie elementów fantasy z formą legendy – wszystko to sprawia, że całość leży na pograniczu i nie można jej przypisać do jednego, określonego gatunku. W związku z tym projekt może znaleźć sympatyków wśród osób interesujących się rozmaitymi dziedzinami sztuki. Przede wszystkim jednak jest on skierowany do ludzi otwartych, potrafiących spojrzeć na dzieło jako całość, lecz równocześnie znajdujących przyjemność w odkrywaniu ukrytych szczegółów i znaczeń.

POCZĄTKI:
Według wstępnych założeń projekt miał składać się z dwóch integralnych części – warstwy muzycznej i obrazu, razem tworzących niezależną produkcję filmową. Teksty i muzyka powstały niemal równocześnie, poczyniono także pierwsze przygotowania związane z pisaniem scenariusza, poszukiwaniem lokacji do zdjęć oraz zebraniem ekipy. Ze względu na problemy produkcyjne obraz nie powstał, jednakże wiara w projekt i silne postanowienie wykorzystania zgromadzonych już materiałów wpłynęły na decyzję kontynuowania prac nad opowieścią i muzyką.

TRZY LATA PROJEKU:
Realizacja całości trwała 34 miesiące. Wszystko rozpoczęło się w maju 2007, kiedy Paweł Pudło i Anna Osowska po kilku rozmowach o koncepcji mającego powstać projektu przystąpili do pracy. Kompozycja zajęła około miesiąca, podobnie jak pisanie tekstów. Następne miesiące poświęcono na szukanie wokalistów i muzyków, organizowanie sesji nagraniowej i przygotowywanie nut. Niedługo po pierwszych nagraniach, gdy okazało się, że film nie powstanie, losy projektu stanęły pod znakiem zapytania. Zdecydowano jednak nie przerywać prac nad realizacją zarejestrowanych materiałów muzycznych, a z początkiem 2009 roku ruszyła także pierwsza odsłona strony internetowej. Postprodukcja dźwięku trwała długo ze względu na brak możliwości wynajęcia pełnej orkiestry symfonicznej jednocześnie, dlatego też poszczególne partie instrumentalne były nagrywane osobno, a następnie łączone na etapie postprodukcji. Było to bardzo czasochłonne i pracochłonne. Dużo czasu pochłonęły też przygotowania do sesji zdjęciowej – projektowanie strojów i pozostałych elementów ubiorów głównych postaci. Wypadki losowe i problemy, lecz także pozytywne wydarzenia pojawiające się w trakcie, przedłużyły postprodukcję o kolejne tygodnie. Mimo to każda kolejna ukończona rzecz przybliżała moment zakończenia całości, który ostatecznie przypadł na marzec 2010 roku.

Zrobienie niemal godzinnej produkcji muzycznej, uzupełnionej historią rozwijającą poszczególne wątki i elementy świata Arstonaroth, było prawdziwym wyzwaniem, nie tylko twórczym, ale i organizacyjnym, zwłaszcza biorąc pod uwagę ograniczone środki finansowe oraz równoczesne angażowanie się jego twórców w inne projekty, związane z pracą zawodową. Włożono w nią ogromną pracę, ale upór i konsekwentne działania pozwoliły na to, że ostatecznie udało się doprowadzić produkcję do końca, osiągając zamierzony efekt.
 


Lista utworów

  1. Si Vis Pacem… 01:51
  2. Ad Victoriam 02:13
  3. Childhood Land 04:07
  4. Discordance and Tragedy 03:00
  5. The Crown of Arstonaroth 03:15
  6. Corren's Battle March 03:15
  7. Full of Sorrow 04:41
  8. Hopes 01:08
  9. The Battle for Arstonaroth 02:17
  10. No Return 07:09
  11. Delusion (End Credits Song) 03:59
  12. Legnacheriani (End Credits Suite) 02:32
  13. Violemi Theme – Hopeless 00:44
  14. Violemi Theme – Melancholy 00:48
  15. Corren's Battle March (Wersja Instrumentalna) 02:56
  16. No Return (Wersja Instrumentalna) 07:16
  17. Delusion (Wersja Jazzowa) 04:08


blog comments powered by Disqus